20150521

Yok be,

Çok da "şeyitme" su akar buhar olur. Hem hangi gün var ki ulaşmamış akşama.Akşamlar olduramadıklarına bin dakikalık saygı duruşudur.
Yok be şöyle çivi gibi bir asker gelmedi derdi yüzbaşı cafer, sen ne zaman çekiç oldun ki orospuçocuğu diyemedim. Alt bile olamayacakları üst yaptıkları yerdeydim. Bu okula bir öğrenci geldi ama o da sen değilsin Serhat  efendi derdi örtmen feyzullah. Bu okula yüz öğretmen geldi ama sen de onlardan biri değilsin diyemedim.Eğitilemeyenlerin öğretmeye kalktığı yerdeydim. Şimdi ara ara benim de yok be diye başlayasım geliyor.Başlamaktan korktuğum ne varsa bitiremeyeceğimi bildiğim için başlayamıyor.Bitirince de bir tereddüt oluyor, yoksa hiç başlamamış mıydım diye. O kadar çok soru var ki birleşince cevaplar yetmiyor.
İçanadolunun hiç'lerine hapsolduğumda buranın yabaniliği canımı sıkmıştı.Bencildi insanlar, kabaydı. Düşman olarak kabullenirdi seni dost olmak amenna'ydı. Sonradan anlıyor insan. Yok. Yağmur dolu bulutlar ve dereler akarsular ve zeytin ağaçları/fidanlıklar yok. Rahmetten ırak, şanslı olmaya çok uzak.Az'larını korumak için mecburiyetti bu yabanilik. Benim yok'larıma karşı böyle evrimsel önlemler alamadım henüz.Yine de kalp kırmaktan korkuyorum.Yok efendim erdemden filan değil.Ne zaman kalp kırmaktan korksam, kalbimin kırılma sırasının geldiğini biliyorum.
Yok be... diye başlayamıyorum çünkü devamı yok.Hepsi bu kadar.
"Bu kadar'ın" ne kadar güzel bir ölçü olduğunu bilir misin?İnşaat malzemesine karşı söylesen mesela anında bilirsin; gecekondu sahibi misin yoksa gökdelen mi dikeceksin? Buzdolabına karşı da güzeldir:Türlü mü yiyeceksin! menemene mi gömüleceksin?
Yok eğer aynaya bakıp söyleyeceksen,onca yılı ekleyeceksen, neyi öğrenemediğini göreceksen, gördüğün "kadar'a"tahammül edebileceksen güzel bir teselli olabilir.Tesellimizi kabullendiğimiz güne içelim.Vesselam bu kumaştan bu kadar elbise çıkıyor.Kuyruksuz smokin, papyon için çok uzun kravat için fazla kısa, fular olabilir mi acaba?
Hep derler ya jeremy.Hayat okul gibidir.Bence de. Öğrendiğin ders müfredattan kaldırılıyor galiba. Az kaldı jeremy, hesapça mezuniyet için bu son senemizdir.

0 kişi karşıladı;:

Powered By Blogger

  © Blogger templates 'Neuronic' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP