20120409

Ahab

Gerçek hayatın gerçekliği üstüne üstüne gelip seni bunalttıkça hayali kahramanlarla sohbet daha güzel oluyor. Bazen sadece kelimelerde yaşayan bir adam o gün karşına çıkan tüm et parçalarından daha değerli oluyor.Bugünlerde hep Kaptan Ahab'ı düşünüyorum niyeyse.
Bazen bi yalan çıkıyor karşına.Tüm gerçeklerini alıp götürüyor.Farkında olmuyorsun, hayatındaki en sıkı gerçek karşında sanıyorsun, sadece tek bir şeyi görmek de körlük'ten sayılıyordur sanırım.Gözlerin açıldığında nerede olduğuna kendin bile şaşırıyorsun.
Bugün boş salonumdaki sandalyemde otururken duvarlar yerine kaptan ahab varmış gibi yapmak daha "akıllıca" geliyor. Aslında onunla gerçekten sohbet etmek isterdim hatta hayatımın 1/2o'sini psikolojiye harcayıp kaptan ahab olgusuyla ilgili bir araştırma yapmak isterdim.Bazen ona en salak halimle siktiret kaptan o sadece bir balık demek istiyorum. Kaptanın hikayenin sonunda moby dick'le birlikte denizde bi batıp bi çıkarken ne düşündüğünü merak ediyorum. Bazen de alternatif sonlar düşünüyorum.Ve kaptan moby dick'i avlamış olsaydı bile kıyıda şişman bi fahişeyle birlikte şarap eşliğinde şarkılar söyleyerek kutlama yapabileceğine inanmıyorum.Yeni bi balinaya dikerdi gözlerini, kaptan'dı etrafında kendisinin tüm balinaları avlaması gerektiğine inanan tayfalar vardı.Lanet olası tayfaları sevmiyorum.
Hep bi balina olmak zorunda.Aslında sadece aptal bir balık, hep bi balina bulup avlamak zorundayız. Tayfalar her yerde.Bazılarımız yüzme bile bilmiyor,bazılarımız balık sevmiyor.Şişman fahişelere hiç şarkı söyleme fırsatı vermedik,hiç bi şarap bizi "bi başka balina" kadar sarhoş etmiyor.
İçine doldurduğu tüm hırsıyla,lanet tayfalar gibi hep başkasının yapmasını beklemeden kendinden kat kat güçlü bişeye saldıran,içindeki umuttan değil de umutsuzluğun mecburiyetinden hiç vazgeçmeyen,vazgeçemeyen bu huysuz topalı seviyorum.İşin tek hüzünlü yanı;Bir kaç tonluk aptal bir et yığını, bir çift mavi göz, pahalı bir anlaşma... Hayatını verecek kadar vazgeçtiğin şeyin aslında buna değmiyor oluşu, sinek avlamayı saplantı haline getirmiş tanklar gibi.Başka bir yer olmalıydı.Balinaların Ahab'ın dışındakiler için bile sadece balina olmadığı başka bir yer...

5 kişi karşıladı;:

brownian 10 Nisan, 2012 01:20  

Yorum seviyorsun diye benim de tonla isim var diye, anlamasam bile bu yaziya yorum gondermeden duramiycam.
Mobydick' i (kitabin adi buysa) okumadigim icin yaziyi anlayamiyorum, ya da baska sebeplerden anlayisim kit, ama konu o degil. Diyorum ki sen yazmaya devam et. Bestseller cikar, memuriyetten istifa et, dunyayi gez, paran bittiginde, gorup ettiklerinden yeni bir bestseller cikarip, bu dongu icinde hayatini yasa derim. kariyer kocu

Godsyndrome 10 Nisan, 2012 19:10  

Mobydicki okumadın hatta duymadın bile öyle mi?Çok kötü bi çocukluk geçirmiş olmalısın.

brownian 10 Nisan, 2012 19:53  

Godsy;
Ben ne yazsam sen baska turlu anliyorsun. Elbetteki Moby-Dick' i defalarca duydum ama Moby Dick' in kahramani oldugu kitabin adi Moby Dick mi, yoksa Moby Dick in maceralari mi yoksa Moby Dick' le 80 gunde devri alem mi onu bilmiyorum. Kitabin adi da Moby Dick The Whale(Balina)'imis (kontrol ettim) ama kitabi okumadim. Insanin cocuklugunun iyi ya da kotu gecmesi de boyle seylere bagli olmasa gerek. Eger desen ki bu kitabi okumak olmazsa olmazdir, okumayan her cocuk yarimdir, anlarim ne demek istedigini.

G.o.D 10 Nisan, 2012 22:13  

"Başka bir yer olmalıydı.Balinaların Ahab'ın dışındakiler için bile sadece balina olmadığı başka bir yer..."
Keşke olsaydı ama bu dünyada Ahab gibiler yer tutmadığı için...

Godsyndrome 10 Nisan, 2012 22:29  

browni:olmazsa olmaz bişey yok sanırım hayatta.

g.o.d: keşke.

Powered By Blogger

  © Blogger templates 'Neuronic' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP