20120102

Pes Oynayalım Mı?


Sefil Düşünceler ve küçüklükler arasında kaybolup, hayattaki büyük sırrı çözemedik, soru da cevapsız ve acımasız kalakaldı:
Nasıl yaşadın, neden öyle yaşadın, neyi yapabilecekken yapmadın, başka bir yol, başka bir anlam arıyordun, yanlış zilleri, yanlış kapıları çaldın, yanlış yollara saptın, yanlış insanları sevdin, yanlış yataklarda uyudun, yanlış evlerde yaşadın. Neden hayal ettiklerini, düşündüklerini bu kadar küçümsüyorsun? (kızıla boyalı saçlar)

İnsan istediği kadar afilli cümle kurabilir.Bunu siz de yapmışsınızdır.Terkettiğiniz sevgilinize,karnesi kırık gelen yeğeninize, össye giren kardeşinize falan hatta yeterince içmediğiniz için düşünmek zorunda kalıp düşünülebilecek herşeyi düşündükten sonra yine de ayık olmanızdan dehşete düşerek kendinize bile söylemiş olabilirsiniz.
Keza bunun tam tersini de yapabilir, kendinize bi güzel sövebilirsiniz. Tüm şanssızlıklar sizi bulur,tanrı sizden nefret eder, herkes sinirini sizden çıkarır,sizin gıkınız çıkmaz.
Filmlerin çoğunda da böyle olur ya "başrol olucak dingil, hepinizin a.q oğlum" modunda coşturur ya da hep kaybeden bi adamın en hisli kaybedişinin öyküsünü izleyip ah ne de güzel kaybettiğğ canım benim diye hoş bir tebessüm kalır size.

Her iki durum da güzel aslında.Amerikan style, gecemi gündüzüme katıp ders çalışayım,yüce yüce ünvanlar elde edeyim.Okumuş okuduğu kadarıyla yetinmemiş ama orda da çalışmış başka bi kuruma geçmiş öyle azmetmiş çocuk yeaağ ... bak bu güzel olur.Yani düşüncesi güzel pratikte olmaz.İşe yaramaz hacı.Çok çalışmanın sonucu sınavda az çalıştığını yanlış yerlere çalıştığını, çalışmanın boşa gittiğini görmekten başka bi işe yaramaz.Nedeni basit tanrı hollywood senaristi değil, izleyici çekme gibi bi derdi yok.Harikulade geri dönüşler yapamazsın.Zaten olacak olsaydı en başta olurdu. Elazığda elektrik sayaçlarını okuyordum abi azmettim şimdi dış ticaret müsteşarlığında uzmanım diyeni gördün mü?Göremezsin, film değil çünkü bu.Hayat.
Keza aynı durumun simetriğini alalım.Bas istifayı müdür.Borçlarını falan ödeme bi süre hapis yatarsın,akabinde de para kazanmayacağın için hiç kimse senden bişey alamaz, bankta yatıp yıldız seyredersin.Bak bu da güzel, esastan kaybeden... Ama bunu da yapamazsın.Yemez çünkü.Kimde var lan o, ..... yürek?

Geriye şu an ki halin kalır.Ortada yaşamak.Ne alamayan ne de peşin alabilen hep taksit taksit alabilen (-ki fırın,tv falan kastetmiyorum) taksitler bitince yenisi çıktığından seni kendinden soğutan bi sürü durum.
Yavuz da askerden gelmiş sen de bi bitirseydin cümlesi askerden geldiğinin ertesinde yavuzun iş bulmasıyla yeni bir boyut kazanır.Hemencik iş bulurlar,iş değiştirirler dört dörtlük bi kız bulurlar.Sense bulabildiğin iş,mızmız bi sevgili, ama şunu da yap bak bi de bunu yap diyen bi kamyon insanın içinde kendine bi uyku hali,kilitli bi oda ararsın.
Şu olsun da abi,ondan sonra koyarım a...
Nah koyarsın,zaten şu dediğin şey olmaz.Düşen bi uçaktasın o uçak düşecek zaten iki koltuk atsan hayatından nolcak ibiş?
En iyisi durumu kabullenmek.Bi gerizekalıdan direktif alarak geçirdiğin 10 saat,uyuduğun 7 saat, telefon-misafirlik-geyik tadında milletle geçirdiğin süreyi de katarsak eğer; bu ne boktan hayat diye mızmızlanıcağın bikaç saat süre kalır elinde onda da etini bitini yememek için insanoğlu mükemmel bi çözüm bulmuş.Rakı.

Neden düşündüklerini hayallerini bu kadar küçümsüyorsun falan diyenler gibi olamam sana karşı.Kendine fayda diye katmaya çalıştığın şeylerin çağ-toplum-hayat neyse artık onun içinde bi işine yaramayacağını biliyorum sadece.En iyisi üzeceğin ve üzüleceğin her insandan uzak durmak.Ve sana arada sırada hayatı sevdiren bikaç şeyi de olabildiğince azaltmak.
Olması gerekenlere karar veremiyorsun,olan şeyler çoğu zaman senin etkin olmadan gerçekleşiyor.Bu da bizi tek sonuca götürüyor.Olması gerekiyorsa zaten oluyor bi şekilde.Saçma ve acımasız olsa da durum: sana da böyle geliyosa eğer, bu yazı senin için yazıldı.Yok hiç öyle düşünmüyorsan zaten sana hiçbişey anlatamam umarım bigün dünyaya bu taraftan bakmak zorunda kalmazsın diye dileyebilirim ancak.
Denizi geçemeden,denize gelemeden,derede boğulmak gibi bişey bu.Utanç verici olduğunu söylüyorlar -ki bazen düşününce gerçekten öyle.Ama ayıp,saçma,günah,yazık hangi kelimeyi koyarsan koy.Boğuluyorsun işte.

6 kişi karşıladı;:

ophelia 02 Ocak, 2012 20:40  

Tüm okuduklarımdan sonra vardığım nokta: bari pes oynamayı öğreneyim belki biraz şekillenebilirim.

Not: Her okuduğum yazı dakikalarca hatta saatlerce kafa patlattıktan sonra yeni yeni sonuçsuzluklara neden oluyo, yine de okuyorum. Bu insanın "bir ben değilmişim bu kadar az" deme şekli belki de kendine.

UYKUSUZ// UYURGEZER 02 Ocak, 2012 23:36  

http://www.ted.com/talks/lang/tr/ric_elias.html

U(YKSZ)

mefisto 03 Ocak, 2012 00:36  

"kendimi adıyorum ama hiçbir şekilde umutlanmıyorum." gerçi bu söz yazmaya dairdi ama neden pes oynamadan önce sarf etmeyeyim?

cilekperisi 03 Ocak, 2012 19:19  

bu yazı benim için olsun. kendim bu kadar iyi anlatamazdım hissettiklerimi. sen benim yerime anlatmışsın..

murdum-erigi 04 Ocak, 2012 00:22  

Parametrelere karşı etkisiz eleman olduğumuz kısmına katılıyorum yürekten ama alternatiflere de inanıyorum hala. Bu bir paradoks mudur müdür?

UYKUSUZ// UYURGEZER 04 Ocak, 2012 09:28  

oooofff :(
UYRGZR-.-

  © Blogger templates 'Neuronic' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP