20111220

Niye



Yıllar yıllar öncesi,delikanlılık zamanlarım.Fişek gibi delikanlı falan değilim o sıralar bildiğin sümsüğüm.Millet öss'ye çalışıyor.Ben de Kant okuyorum.-Ki kantı da hiç sevmem. Şerefsizin Kant'ı.Neyse, bi yandan da psikologa gidiyorum.
Bi gün psikolog bi yastık uzattı gözüme sokar gibi.Hadi dedi bu yastık baban olsun, söyle içindekileri.
Yastık baban olsun!
Biyoloji dersine kim girdi lan bunun diye düşünüyorum bi yandan.Bi yandan da ilk kez birisi yastığın velayetine girmemi istiyor karmakarışığım.O sıra koynumdan çerçeveli bi "ayle" fotoğrafı çıkartıp, benim babam 'vay' demek istediğimi hatırlıyorum,sezercik misali.
Sonra ara ara devam etti o istek, bazen koynumdan kalbimi çıkarmak istedim.Bak ben de etten,kemiktenim,bak lan şuna allahsız kitapsız bir bak,benim de bir kalbim 'vay'
Bakanlar,bakakalmayı abartıp öylece kalanlar,baktığının ne olduğunun farkına varmayanlar falan feşmekan yıllar geçip gitti bak bi seneyi daha deviriyoruz.
Bu seneden öğrendiğim bişey varsa o da gizliden gizliye istediğim hayatı yaşıyorum. Sevimsiz iş, ebeninçeyizinde bi yer, aslında tek bi samimi hal bildirilmeyen dost sohbetleri. Böyle yalnız,siktiredilmiş,kendi sürgününü kendine çaktırmadan takdir etmiş... İnsanın kendine rağmen hayali olur mu?Oluyor demek ki.
Senin de böyle kendine olan nefretinle cilalama yaptığın şeyler var mı hafız? Senin bir senen nasıl geçti?Hangi yataklarda yattın, hangi cümlelere aldandın,aldanmaya gönüllü yazıldın. Bitirmek başlamanın laneti ya hani,filmin sonunda hayatta kalan kahramanlar gibi bitirmekten kaçtığın,lanetten kaçar gibi kaçtığın,bitmesin lan dediğin bişeyler oldu mu? Yeni yıl nasıl olur sence?Hani demiş ya biri, hayat basittir, zor olan hayatı basit yaşamaktır diye. Güneşe sırtımızı verip -ki biz sırtımızı hep bize en uzak olanlara verdik, baharın yaza döndüğü bir öğle üzerinde, çekirdek çitleyip yoldan geçen dip boyası gelen kızları sayabilir miyiz dersin? Bazen bi umuda sarılmak gerekiyor be aslanparçası.Bütün gün konuşan boncukları duymazdan gelmek gerekiyor.Niye dersen niyesini bilmiyorum.Bilmek de istemiyorum. Benim canıma hep niye'ler okudu.Niye 'ye değer olarak aşk'ı verdim ben.Sonra hangi işi niye'yle çarptıysam hep sıfır kaldı bende.Hayat da sıfır gibi haliyle -ki bu yüzden artık niye diye sormak istemiyorum. Ha niye diye sormuyosak neden olmasın diye soracak da değiliz, cıvımayalım hemen. Olsun ya da olmasın diyelim biz,nolur nolmaz diyelim. -Ki şansı yaver gitmeyenler bilirler ki g.t çıkınca kıspetten kısmet gelir bağdattan hesabı hazırlıklı olmak iyidir. Ha bu tiksenç cümleyi okurken kendini kıspetin içinde mi gördün yoksa bağdatta olduğunu mu düşündün orası senin insanlığınla alakalı.Orhan Gencebayın dediği gibi insanlığınla insan kalman dileğiyle,

Godsy Neşesikeder.

Not:Başlık yazıyla alakalı olduğundan alakasız foto koymak farz olmuştu.

5 kişi karşıladı;:

miss 20 Aralık, 2011 22:09  

delü oğlan :D

bi dost 20 Aralık, 2011 23:16  

sen çok saçma bişeyler söylerken bile benim canımı acıtıyosun. niye öyle oluyo? niye lan niye?

BANU 20 Aralık, 2011 23:28  

Argosuna margosuna kusur bulup da ıyk bu ne be demeden takibe al bunu banu al bunu al bunu al bunu banu dedirten yazı. Bir de nereden takibe alındığını göremeyecek kadar blog teknikleri cahili biri olduğu için, ortada kalmış bi banu. Öte yandan, iyi yıllar temennisindeki "iyi"nin, sizin kafanıza en uygun iyi olması dileği.

MeRiÇ 20 Aralık, 2011 23:44  

annem uyanık olaydı falına da baktırırdık godsy de yazıyı okursa "niye böyle yazılar yazıyorsun godsy yafrum sen..."
die başlayan replik geçirdim içimden

Godsyndrome 22 Aralık, 2011 12:13  

miss: :)

bi dost:sen git ders çalış seneye okursun blogları, kaytarma sakın okuyup möhendis olucan.

banu:argoya kusur bulursan okuycak bişiy bulamazsın zaten.

meriç:ya şimdi eminim annen de çok tatlı bir kadındır o yuzden bana hiç kızmaz bence :)

  © Blogger templates 'Neuronic' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP