20111204

Kitaplığınızla ilgili hiç! farketmediğiniz gerçekler

Pek çoklarınızın bildiği gibi okumayı seven bir yapım var.Yani soyağacıma bakıldığında saraya uzanıyor.(saray köyü)Çocukluğum en iyi hocalardan eğitim alarak geçti.(kamyon şöförü metin, bakkal filiz, kaynakçı piç ekrem vs) tabii ki bu şartlar altında kitaba düşkün olmam kaçınılmaz. Siz de okumaya düşkünsünüz eminim.Zira beni bile okuduğunuza göre kitabı hayli hayli okuyorsunuzdur.
Şimdi kitaplığınıza bir göz atın 2 ya da daha fazla "kere" okuduğunuz kaç kitap var? Eminim ki toplam kitap sayınızın yüzde yirmisini bile oluşturmuyordur bu kitaplar. O halde bi kere okuduğun ve ikinci defa okumaya gerek görmediğin onca kitabı niye saklıyorsun arkadaş? Ha babandan bintane kitap kalmıştır ben de evladıma bu sayıyı üçbin olarak teslim edicem dersin, misyon sahibisindir amenna ya da benim eşim dostum akrabam; hayalgücü kıt ve pinti, hediye verilecek her durumda kitap aldılar bana nasıl bırakayım dersin o da kabul.Ama bu kadar yani. Ben bunu düşündüm lan dedim zaten ordan oraya it artığı gibi dolaşıyon.Bi ayağın burda diğeri Ankarada yarın zırt pırt tayin çıkmaya başlayacak kıymetli gördüğün kitaplarını tut.Diğerlerini niye saklayasın...
Sonra kitapları verecek yer aradım hani böyle na bende bisürü kitap var al şunu hacı şeklinde değil de üç birine beş birine dağıtayım onlar da öyle yapsın. Herkes masrafsızca daha çok kitap okusun.Zaten 50 sayfalık kitabın 3 paket sigara fiyatında olduğu düşünülürse amaç da kitabı saklayarak değil okuyarak bişeyler kazanmaksa niye vermeyeyim hacı.
Bu konuda başkasıları olarak siz ne düşünüyosunuz onu da çok merak ediyorum.Zaten okuyup okuyup yorum yazmadan gidiyosunuz bari bu konuda bir yorum yapın.
İmza
herşeyidüşünen Godsy Neşesikeder.

19 kişi karşıladı;:

Adsız 04 Aralık, 2011 18:45  

öyle yazıyosun ki Godsy, söyleyecek söz bırakmıyosun :)İltifat matbabasını okurken ben nie böle yazamıyorum diye hayıflandığım çok oluyo.
Kitaplara gelince aynı fikirdeyim, koleksiyoncu mu olcaz kardeşim, verin insanlarda iki satır okusun, ben öyle yapıyorum:)

Adsız 04 Aralık, 2011 18:45  

matbaa tabi, matbaba değil, çok okuduğum lütfen belli olsun:)

Godsyndrome 04 Aralık, 2011 18:51  

suvebeyaz:ben de matbaayı yazarken niye hala ben buraya yazı yazıyorum diye hayıflandığım çok oluyor :D

pusarık 05 Aralık, 2011 11:36  

bir kereden fazla okumadığın kitabı vermek iyi hoş da okumadığın kitapların karşında tehdit gibi dikilip durması da pek içaçıcı değil zannımca...hem kitap muhabbeti etmeyi seviyorum ben, sırf kitaplardan konu açılsın diye bissürü kitabı salonun ortasına tepeleme koyabilirim bile...ukalalıkmış gibi duruyor ama vallahi de billahi de değil, başkakanın vukuatları ya da komşu kızının fındıkları dahası halamın torununun eltisi ilgimi çekmediği gibi, haklarında çene yormak pek bana uymadığı için belki...

imroz 05 Aralık, 2011 12:38  

ben çoğu zaman yazdıklarına (iltifatmatbaası) nasıl yorum yapılabileceğine bile karar veremediğim için sessiz sedasız takip ediyorum.Yazmış adam yine diyorum.:) Kitap konusunda ise;ben vermeye kıyamam şahsen.Ama almak güzel oluyor :)

Karma Has kicked My Ass 05 Aralık, 2011 12:41  

Merhaba Godsy,

Bir daha okumadığımız kitabı ne diye evde tuttuğumuz sorusuna mantıklı bir cevap vermek mümkün değil. Zira evde o kadar kitabı depolamanın bence tek sebebi duygusal... Bu hafta sonu şöyle bir kütüphane temizliği yapayım dedim, bırak daha önce okuduğum kitapları başkalarına dağıtmayı üniversiteden kalma (ben mezun olalı 12 sene oldu!) ders notlarını bile atmaya kıyamadım! Bu durumun mantıkla açıklanabilecek bir yanı yok gördüğün gibi :)

Kitaplar konusunda mülkiyetçi bir yapım var anlaşılan, aynı şeyi müzik cdleri ve dvdler içinde söyleyebiliriz tabi.

Bir de yazını okuyunca aklıma Umberto Eco'nun geçen yıl çıkan "Kitaplardan kim Kurtulabilir ki?" kitabı geldi... Kitap ve okuyucu ilişkisi üzerine güzel tespitler vardı kitapta...

Karma Has kicked My Ass 05 Aralık, 2011 12:47  

Kitabın adını yanlış hatırlamışım "Kitaplardan Kurtulabileceğinizi Sanmayın" olacaktı :)

PoLLy 05 Aralık, 2011 15:01  

ya bir daha okumak istersem nolcek? ki başıma da geldi.. bi arkadaşa ödünç verdiğim kitap gitti gelmedi (ki bi daha da hayatta kitap ödünç vermem, yeminliyim) benim de sonra o kitabı 33. kez okuyasım geldi.. baktım yolu yok, bari yenisini alayım dedim, kalleş D&R 28 TL fiyat çekti.. kahroldum mahvoldum. ben bi daha kitaplarımdan ayrılmam arkadaş.. bu da böyle biline!! :D

Godsyndrome 05 Aralık, 2011 17:30  

pusarık:kitap olmayan yerde muhabbeti edilmezmikine?

zehra:çok bencil gördüm seni :D

epicurious:evet haklısın, kitaplarla duygusal bağa girmemek gerekiyor sanırım aslında hiçbişeyle duygusal bağa girmeyeceksin :D

polly:yaw bi daha okurum diye düşüneceğin kitabı verme sen de bak pıspratik çözüm.

OlurÖyle 05 Aralık, 2011 23:01  

okumayacağın kitapları bizim okula gönderebilirsin. bence iyi bir jest olur :)

Mehtap Durak
YİBO Karakoçan / Elazığ

pusarık 05 Aralık, 2011 23:42  
Bu yorum yazar tarafından silindi.
UYKUSUZ// UYURGEZER 06 Aralık, 2011 04:31  

verme kitapları... sonra bi de onun pişmanlığı...
U(YKSZ)

UYKUSUZ// UYURGEZER 06 Aralık, 2011 12:10  

kitabını aldığında elinden sevgilisini aldın sananlar var godsy.. cok paylaşımcı gördüm seni :DD UYRGZR-.-

Godsyndrome 06 Aralık, 2011 18:57  

karakutu: hımm idealist bir ingilizce örtmeni :) yalnız bende ilköğretime uygun çok kitap yok,yine de tekrar bi bakarım müdür :D

pusarık:çok da güzel atarlı bi yorum olmuştu neden sildin?

uykusuz:pişman olduğum konuları sıralamaya kalksam kitap vermek aklıma bile gelmez müdür.

uyurgezer:gitme kızın üstüne daha fazla kitabı erkek sanmasa lafını bile etmezdi eminim.

murdum-erigi 07 Aralık, 2011 07:49  

Okuyup yorum yazmadan kaçanlar var diyince nedense aha verdik yakayı ele dedim, istatistiklerde kabak gibi görünür bi de Meksika'dan mürdüm bi arkadaşa bakıp çıkıcam diye geliyor hep diye :D

Demem o ki, kitapları vermek çok kıral bir fikir, o yüzden adresimi göndertirim derhal, istediğin kadar kitap gönderebilirsin (bu ay dönüyorum vatana topraklarına) Ya ben kıyamıyorum kiminin çanta koleksiyonu, ayakkabı koleksiyonu, kiminin de kitapları yani şimdi insanın kendini bilmesi de önemli :((

Godsyndrome 07 Aralık, 2011 12:50  

mürdüm:çok uyanık gördüm seni müdür :D

Ateş Böceği 07 Aralık, 2011 15:06  

Kitaplardan ziyade ki ben bütün kitaplarına talibim , ayrıca Bakkal Filizi de yeni gördüm hıh..

Android 07 Aralık, 2011 19:18  

benim malım kıymetli arkadaş çöpümü bile vermem. -.-

Godsyndrome 08 Aralık, 2011 21:43  

ateş böceği:bilmiyorum valla beni ikna etmen lazım.

android:aferin aslanparçası net ol canımı ye.

Powered By Blogger

  © Blogger templates 'Neuronic' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP