20111007

Pi


"İnsan ancak olabildiğince az yalan söylediğinde olabildiğince az yalan söylemiş olur; yoksa olabildiğince az yalan söyleme fırsatı bulduğunda değil"
demiş Kafka.
Eskiden bu tarz cümlelerin başına "güzel" sıfatını getirecek kadar keramet sahibi bi umudum vardı.
Şimdi kafka mezarından çıkıp şahsıma bişey söylese; bırak hacı ya pirinçin kilosu dört lira olmuş sen neden bahsediyorsun derim.Bağlayamamış olsam da bahsetmek istediğim şu ki,
Malum Steve Jobs öldü ya bakıyorum her yerde "çok ilham vericiydi" falan deniliyor.Geçen bizim kasabın (burda hala kasap adı altında özgün dükkanlar var) kalfası da dedi bunu mesela.Hayır ne ilhamı aldın? İdana diye bi atılım mı yaptın mesleğinde?Yoo, o halde niye bu vizyonist cümle kuruluşları falan?
Ben kendime Yaşar amcayı örnek almaya karar verdim mesela.Onun hayatı bana ilham verdi.Sabah 7.30 evden çıkar,akşam 18.30 eve girer yemeğini yer, yatsıyı kılar yatar.Ne zamandır?Son yirmi senedir böyle. Vay efendim ben mutsuzum vay efendim arabayı yenileyim bi ev daha alayım işi büyüteyim falan... Hiçbiri yok bunların. İstikrar deyince Yaşar amca aklıma gelir benim.Karısının zoruyla falan bayramda misafirliğe gider mesela orda da konuşmaz.Ben vizyonumu yaşar amcayla sınırlandırmaya karar verdim.Halusinasyonun alemi yok azizim.
Başarısız bir deneme olursa dönüp size olanları anlatırım.Yok becerirsem bi ay sonra bi telefon sallarım anneme, bana bi kız bul anne, maaşı olsun,az konuşsun, memeleri tam olsun yeter diyeceğim.Sonuncusunu söylemesem daha iyi sanırım.Her neyse.Kafkayla başladık onunla bitirelim.
‎"Av köpekleri henüz avluda oynaşıyor; ama avları, daha şimdiden ormanda ne kadar hızlı koşarlarsa koşsunlar, ellerinden kurtulamayacaklar."

1 kişi karşıladı;:

böcük 13 Ekim, 2011 19:44  

Yok aslında güzel bağlamışsın ve haklısın. Yaşar amcanın istikrarı takdire şayan!

Powered By Blogger

  © Blogger templates 'Neuronic' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP