20110913

Şimura-Taniyama Konjektürü

Burda içki gibi bişey kokuyor ya dedi,
ya'lı be'li konuşma lan mahalle karısı gibi diyecek oldum,
yemedi.
içki değil o terbiyesiz rakı rakı diyecek kıdeme de sahip değildim,
o da zaten rakı içtiğimi farketse bu kadar nazikçe söyleyecek biri değildi.
gerçi o sırada ben
rakı ne kadar güzel bişey ki:
içeli saatler olmuş, üstüne duş almışım
yine de kokusu çıkmıyor lan
diye düşünmekteydim.
duş aldığında üstünden kokusu çıkmayan kadın var mı mesela,
yok.
böyle de kral bişey işte rakı.
ha şimdi, Allah baba seni oraya çalışmaya göndermiş,
haftaiçi haftaiçi sabahlara kadar niye içiyosun sen,
it misin kopuk mu oldun lan diye bir soru akla gelebilir.
Aslında sıklıkla akıldan gitmeyen şeyler olduğunda içilir.
Zaten aklımdakilerden kira alsam emlak zengini olmam işten değildir,
ha soruyu unutmayıp hala niye içtiğim merak ediliyosa,
ben güzel güzel işten döndüydüm yok aslında ana avrad söverek işten döndüydüm,
kanepeye uzanmış tavanımı seyrederkene,bi türkü duydum dışarlardan
ki,
yönünü yönüme döndüremedim dedi.
lan dedim.
fazla realisttir ailem,
onlar yazdırmaz ama
yine de bu yazılsa keşke mezar taşıma
yönünü yönüme döndüremedim.
sonra da işte şuursuz saatler boyunca içmişim.
burda içki gibi bişey kokuyor ya dedi o da.
ki,
bu bölümü anlatmıştım zaten.
böyle de zavallı döngülerim var işte.
ki,
sanırım bu yazı da siroz olma misyonuyla çıktığım yolda,
bir kaldırım taşıdır,satır başıdır,mihenk taşıdır.
Sonra,
sonrası iyilik güzellik...

11 kişi karşıladı;:

şahika 14 Eylül, 2011 00:27  

Esrik müdür. :)

suve 14 Eylül, 2011 21:20  

rakı gerçekten çok güzel bişey, o türkü de öle ya, içesim geldi şimdi.

UYKUSUZ// UYURGEZER 15 Eylül, 2011 08:09  

rakının yönünü kendi yönüne döndüre biliyosun ya.. ne güzeL.. :)UYRGZR-.-

Sazan 15 Eylül, 2011 15:25  

duş aldığında üstünden kokusu çıkmayan kadın var mı mesela,
yok

şahane saptama, tebrikler, devamını diliyorum :)

ben bıraktım artık o işleri, bozuyor beni feci...

Godsyndrome 16 Eylül, 2011 12:59  

şahika: :D

suvebeyaz:yarasın.

uyurgezer:nekadar da iyimseriz.

sazan:he ya bak şimdi yine düşündüm yine üzüldüm kokusu baki kalan kadın olsa da yesek, yok yesek burda olmadı.

brownian 29 Şubat, 2012 07:35  

Shimura Taniyama Conjecture' diye basligi dogru mu goruyorum!? Burda nasil bir gonderme var, birileri filim mi yapti da populerize oldu bu kavram, yoksa benim anladigim seyden bahset miyoruz mu?

Not: Godsy yazilarin hakkaten cok guzel, eline saglik.

Godsyndrome 29 Şubat, 2012 18:58  

Şimura Taniyama Konjektürü başlığı doğru.Bugün bi şimura olsun bi taniyama efendime söylüyüm bi prekazi ya da pele kolay yetişmiyor sahip çıkmak lazım.Benim için hep populerlerdi.
Not:Sağol.

brownian 14 Mart, 2012 21:53  

Godsy: Bu yoruma verecegin cevabi merak ettigim icin iki hafta sonra geri donup arama yaparak post'u ve cevabini buldum. Kisacasi cevap cok onemli, tekrar soruyorum Shimura Taniyama conjecture nerden cikti?(Google'da arama yapmadan) Sadece ne ile alakali oldugunu yazsan bile yeterli olucak? Bu arada bugun de pi gunu, son yazin da bana tekrar matematiksel seyler dusundurdu. Taniyama Shimura' nin gizemini aydinlantirsan benim icin cok makbule gecicek?
Not:Conjecture' i coz demiyorum.

Godsyndrome 14 Mart, 2012 22:25  

Hani bi geometri sorusuna bakıp direkt cevabı söylersin ya açıklatmaya kalksalar şurdan bi açıortay çizdim iki üçgen haline getirdim sonra yüksekliği hesapladım falan gibi bi sürü şey söylemen gerekir.Bu da öyle hayatımla ilgili bi benzerlik gördüm bunu sana anlatamam benim hayatımı bilmiyorsun ve benim olduğum yerden bakamazsın. O yüzden cevabı yok senin sorunun. Pi günün kutlu olsun hayatına vereceğin sabitleri yuvarlama 26 basamağa kadar küsuratlara sadık kal.Pi'den öğreniceğimiz çok şey var.

brownian 14 Mart, 2012 22:35  

Elbetteki kavramin hayatin' la ilgisini sormadim, sadece rastgele kulagina takilmis bir kavram mi yoksa icerigini bilerek kullandigin bir sey mi diye sordum. Cevabi kisisel olmasa gerek. Universiteye gidip calculus dersi gormus birinin bilecegi birsey degil bu kavram o yuzden nerden diline pelesenk oldu yonundeydi merakim.

Godsyndrome 14 Mart, 2012 22:39  

browni:alakasız konularda çok türlü bilgilere sahibim hepsi o.

Powered By Blogger

  © Blogger templates 'Neuronic' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP