20081008

Tuna Nehri Akmam Diyor



Ahanda ciddi bir konu yazıyorum.Ben hayatımın bir döneminde kişisel gelişim kitaplarını hatim ettim.Bir dönem psikologların kızlarıyla çıkıp onları kullanarak annelerine tedavi oldum.Bu işin içinden çıkamadım.Evvela en sinir olduğum şey örneklerdir.O kadar fakirdiler ki kardeşlerini pişirip yemek zorunda kaldı.Bu fasfakir çocuk sonra abd başkanı oldu.Ulan dünya 6 milyar fasfakir olup abd başkanı olamayan bissürü insan var.Ayrıca daha beter örnekler veriyorlar sonra bu bende motivasyon olmuyor ki.Lan bu uyuz bile yapmış ben beceremiyorum diyerek daha çok üzülüyorum.Şimdi bunlara ne demeli.
Carla bruni de first lady oldu.Bu da mı yetenek,azim,kabiliyet,çalışkanlık gerektiriyor.Allah kadını daş etmiş.Daş gibi hatun olmanın meyvağlarını yiyor.Bir de engellere takılıp kalmamasınız mevzusu var tabi.Şimdi çocukken yaptıklarınızı düşünün.Bir sinek alın kanadını koparın,üstüne bir bardak kapatın.Hadi bu sinek engellere takılıp kalmasın bakalım.Mecazi anlatım yapıyorum tabi. O sinek benim.İnsanın düşünce şekli ya da savaşçı olması tamam önemli ama bir de kişisel deneyim mevzusu var.12 milyonda bir ihtimal nasıl olsa gerçekleşmez diyen ama maalesef gerçekleştiğini gören bir insanım ben.Şimdi ben nasıl pozitif düşüneyim?
Benim böyle bir motivasyona girebilmem için önce bu ikame mantığını kabul etmem gerekiyor.Ne derler kişisel gelişim kitaplarında.Hayattan bir şato isteyin nah alırsınız ama belki dubleks eviniz olur.Psikologlar için hayat şu fizik dersinde gördüğümüz aynalar gibi.İstediklerin olmadı başarısız oldun o zaman isteklerini değiştir,onlara ulaşınca mutlu olursun.Ben onlarla mutlu olacak olsam en başta onları isterdim zaten.Kim ne derse desin şans mevzusu çok önemli.Tabii ki şimdi dünyaca ünlü bir şirketin ceo'su oraya şansla gelmemiştir ama şanssız olmak da yaşanabilecek en büyük felaket bence.Mesela ben bu sene kpss'yi kazanınca bu sefer kurum sınavlarına gireceğim.Bazı bakanlıklar da sadece 10 eleman alıyorlar.Hiç bir güç beni öyle sınavlara sokamaz.Antony Robbins gelsin isterse.Ben hayatımı biliyorum ya.Ben başına iyi bişey geldiğinde korkan bir adamım lan kesin çok kötü bişey olacak diye.Ben bu düşünceye kırlarda koşarken sahip olmadım ki,başıma kaç defa geldi oradan biliyorum.Ben engellere takılıyorum arkadaş,takıldıktan sonra epey bir sövüyorum.Ben başarısız bir insanım.Anksiyete bozukluğu olan bir insan hangi mülakatta başarılı olabilir ki?Zaten o iş de sonuçta benim sırf yapmak zorunda olduğum için uğraştığım bir iş olcak.Ben 13 yaşında diplomat olmak istiyordum mesela.Benim çevremde liseyi bitirmiş insan bile yoktu ki.150 yalan söyleyerek dışişleri bakanlığına girebildim.Orada sordum elemana nasıl büyükelçi olunur diye.Adam deden ne iş yapıyor dedi.Köylü dedim.Boşver o zaman dedi,bana anlatmadı bile.Şu an oha dediğinizin farkındayım.Tamam kimse sevdiğini alamaz,istediği işi yapamaz biliyorum.Ama hayatta hem istediğin şeyden vazgeçip hem de zoraki yaptığın şeyi böyle heyoo heyoo diyerek yapmak işte ben bunu anlamıyorum ya.Beri gelin anlatın.

9 kişi karşıladı;:

Kriptograf 08 Ekim, 2008 14:46  

çok dolmuşsun hocam :)

bu aralar buna benzer sıkıntılar içerisindeyim bende. istediğin mesleği yapmak için çabalamak mı, kolay para kazanabilmek mi?

verilen örneklere aynı derecede bende kılım. o yapmış ben neden yapamıyayım demiyorum tam aksine lan adam kesin başka bir hinlik cinlik bulmuştur yapmıştır bunu diyor ve başlıyorum kısa yollarını aramaya. seninde dediğin gibi "Lan bu uyuz bile yapmış ben beceremiyorum diyerek daha çok üzülüyorum"

adriana'dan sonra bir çekpointimiz daha oldu :)

Godsyndrome 08 Ekim, 2008 15:52  

Sen hala adrianadasın demek,peki öyle olsun

Zeugma 08 Ekim, 2008 17:49  

Anlıyorum seni godsyndrom..
Çok haklısın.Yaramı deştin benim de .Hayatımın en büyük hatasını meslek seçerken gerçekleştirdim ben.Yanlış branş..Öğğğhk :S
Bu yüzden seri katil moduna girmişliğim çoktur.
Senin de zaman zaman bu modda dolandığını tahmin edebiliyorum.
Ben bu sistemin,başında oturanların,göbeğini kaşıyanların...Neyse..
Bi de ''Heyooo.heyoo'' diyenler mi varmış? İğrenç ikiyüzlüler :(
Geçer elbet hepsi.Ben kafama tokadan başka bişi takmayayım.Sen de hep şu 14.Lui peruğunu tak bare :DDD

Hülya Konar 08 Ekim, 2008 21:52  

anlatın bana dediğin için "yazılarındaki godsyndrome hakkındaki" fikrimi paylaşıyorum...

bak şimdi bir kere bu yazar olaylara/durumlara/kişilere/ çok negatif yaklaşıyor bu bir.

geçmişiyle çok uğraşıyor,hep geçmişinden örnekler veriyor bu iki.

bu yazıda bile aslında belkide her kelime bir şifre yada simge yazar için...her biri geçmiş yaşantısından bir olayı anımsatıyor ona.

geçmişte olumsuzluk oldu diye şimdi de olumsuzluk yaşayacağını düşünüp zaten 1-0 yenik başlıyor
mevzu bahis her ne ise o duruma,konuya bu üç...

çok şiddetli bir direnci var önyargılarında ve bu direnç seviyesini de korumak için elinden geleni yapıyor.o zaman böyle oldu kesin şimdi de böyle olacak modunda.

oysa hiç mi iyi,güzel taktir edilesi şeyler olmuyor hayatında bu yazarın?

bir düşünsün bence...

yapamayacaklarının değil yapabileceklerinin farkına varması gerekli bu yazarın...

Godsyndrome 08 Ekim, 2008 22:29  

zeugma:haklısın belkide:)
Hülya:olmuyo bağyan hayatımda hiç güzel bişiy olmuyo:)

ötekiyüzüm 08 Ekim, 2008 23:00  

yazdıklarının hepsi doğru, bazen ne yaparsan yap olmuyo. ben durumu kabullendim, değiştirmek için uğraşmıyorum artık.

MyBiber 09 Ekim, 2008 14:47  

Bazen yıldızları hedeflemek lazım diyorum kendime, ulaşamasam da yükselirim. Gözümü yükseklere dikiyorum. Gözüm hep yükseklerde olsun ki, o yüksek hayallerime kanca atabileyim. Sonra bütün çabalarıma rağmen herşey ters gidiyor ya da bazı şeyler oluyor ki bir tek benim çaba göstermem yetmiyor. Yoruluyorum, çok yoruluyorum. "Ne kadar az beklentin olursa o kadar çok mutlu olursun" diyorum ve vazgeçiyorum. Tamamen mi? Tabii ki hayır. Sonra gene başa dönüyorum. Sen benim şu yazımı okumuş muydun? http://chaoticgonderiler.blogspot.com/2008/02/paylamak.html

cesetizleri 10 Ekim, 2008 02:49  

çok güzel bir üslubun var senin arkadaş, seviyorum yazılarını..
psikolog tecrübelerin beni derinden etkiledi :)

Godsyndrome 10 Ekim, 2008 03:30  

esta piti piti:)

Powered By Blogger

  © Blogger templates 'Neuronic' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP