20130721

Akşam ezanı okununca bir huzur kaplıyor içimi. İftar münasebetiyle değil ama ezandan sonra o takribi yarım saat süren sessizlik... Hele de ortalık kararmaya yüz tutmuşken, anadolu kasabaları işte tam da bu vakitler nasıl siktiredilmiş yerler olduklarını ortaya çıkarırlar.Rakı içmek farzdır,içmezsen maziden yediuyurlar gelir,bütün uykularını götürür.
Bir vakitler Perşembe'ye mi gitmiştik yoksa Pazar'a mı tam hatırlamıyorum.Bir et lokantasında kaburga söylemiştik.Bardakların içine yağlı kağıtlar konduğu,bana rakının yasak olduğu zamanlardı.Hüseyin Altın çalıyor,lokanta et'ten çok köylü esvabı kokuyordu.Kapıdan dışarı çıkıp etrafa baktım.Korktum.Kendi ebatlarıma göre hayli büyük bir meydanın küçüklüğünden,oraya kısılıp kalmaktan.Bir daha hiç çıkamayız gibi geldi.Sonra anladım,yemeğin yanında niye rakı içildiğini,hele ki öyle yerlerde içildiğini.Yemek de rakı da öyle bi yerdeyseniz yaşamınızı devam ettirmek için veriliyor.
Ne ruhsuz yazı oldu lan Kemalettin.Ruhumuz mu bitiyor ne?Bitiyor Kemalettin,bitiyor da susuyorlar.Bittiğinde de "ne ruhsuz bi herif oldun sen" derler.Ben epeylerdir kimseye bişey demiyorum.Ne diyim be Kemalettin. Hatırlar mısın çocukkene sayım günleri Kızılaya kaçar,Atatürk Bulvarı bitene kadar yolun ortasından yürür Ankara bizim sanırdık.Şimdi sen tuttun Kars'a gittin,ben nerdeyim.Neden burdayım,bunca rakıya rağmen neden hala burdayım bilemedim.Millet bizi,biz Ankara'yı piç gibi bıraktık.Ben Kemalettin ben.Godsy Neşesikeder.Yanarım da ikişey olamadım ona yanarım.Ben sadece bişeyim.Normalde olsa hani bişey olmak adama yeter.Lakin aşık olunca ikinci bişey de lazım azizim.Olsun ki aşkın kurtulsun,sen kurtul,mevsim bahar olsun,aşk gönüle dolsun.Ammafakatvelakin yeniyetmeliğimdenberrilerdir ben sadece aşık olabiliyor ondan başka da bişey olamıyorum Kemalettin.
Gücün yetmiyor.Hasta yakını gibisin,öleceğe yatak ayarlamışsın gece vakti birçeyrekte hem samanpazarında nöbetçi eczane arıyor hem ankarayıbilmiyor gibisin.Gücün yetmiyor tüm şehirlerarası yolların kaçar kilometlere olduğunu biliyor,hem ayakların kangren gibisin.Gücün yetmiyor hem cümle kurulmuş, gelmiş boğazına oturmuş hem sesini kaybetmiş gibisin.
İçelim Kemalettin o halde,içelim de kadere şerh düşelim.
210720132130 bolca rakı,biraz üzüm biraz kiraz.Olmak istediğim yerlerde değilim.Amin.

0 kişi karşıladı;:

  © Blogger templates 'Neuronic' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP