20130219

Django


Yok yok film eleştirisi yapmıycam.Yazar eleştirisi yapıcam son zamanlarda filmle ilgili her yerde aynı sahne vurgulanıyor.Hani Leonardo dünyadamankenkoymadıoğlu bilmiş bilmiş "efendim çocukkene hep düşünürdüm etrafımızdaki zenciler istese bizi tükürükle boğarlardı lakin uslu uslu köleliğe devam eder,ses etmezlerdi" mealindeki lafları hakkında "ay ne doğru tespit, ne de ilginç düşününce" minvalinde yazılar okuyorum.
Bunun nesi ilginç lan? Sen köle olmuşun, ben köle olmuşum, istemediğimiz hayatlar yaşıyoruz. Ne bu dünyadan ne öbür taraftan bir umudumuz var.Yine de istifa edemiyoruz, pompalıyla dağa taşa yardırmıyoruz.Uslu uslu sabahın köründe kalkmaya devam ediyoruz bunlara şaşırmıyosun vay efendim niye köleliğe razı olmuşlar. Sen niye razı olduysan onlar da o yüzden olmuştur.Umarım meraklarınız giderilmiştir.Yazdım rahatladım.

3 kişi karşıladı;:

murdum-erigi 20 Şubat, 2013 09:39  

Sabah şunu okumuştum, sabahın altı buçuğunda bir çalar saat sesiyle uyanıp yataktan fırlayan, giyinip zorla bir şeyler atıştıran, sıçıp, işeyip, dişini fırçalayan, saçını tarayan, başka birine büyük paralar kazandırdığı bir yere ulaşmak için trafikle boğuşan ve tüm bunlara sahip olma fırsatı bulduğu için müteşekkir olması istenen biri hayattan nasıl keyif alabilir?

-charles bukowski

şimdi bu yazını okudum, hoş okumasak da farkında olmasak bile durum farklı mı olucaktı.

Görüyorum ve artırıyorum, bence o dönemdeki kölelerden daha beter bir durumdayız, çünkü kendimizi özgür sanıyoruz. Kölelik ve korkaklık değişmedi de, üzerine bir de aptallık eklendi son yüzyılda.


Android 20 Şubat, 2013 15:10  

takdir.

Godsyndrome 21 Şubat, 2013 21:49  

mürdüm eriği:hep böyle gör ve arttır müdür.

android:allahın.

Powered By Blogger

  © Blogger templates 'Neuronic' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP