20120829

değirmen

Bugün mezarlığa gitmek istedim Kemalettin .Buranın mezarlığı epey uzak, herkesi köyüne gömdüklerinden hayli küçük. Ve sanırım her mezarda isim yazıyor.İsim yazılı mezarlar işime gelmiyor.
Ben ne zaman daralsam isimsiz bir mezarın otlarını yolarken buluyorum kendimi.İsimsiz mezarların başındaki insanlara kimse karışmıyor çünkü.Musalla mezarlığı mesela girince kayboluyorsun, Karşıyaka'daki ölülerinse yüzde sekseni beni tanıyordur eminim.
Sağ serçe parmağımın alt tarafında ufacık bir çizik var, Bebek aşiyan mezarlığından kalma.Otları yolarken taşa denk gelmişti sanırım.Nokta kadar bir kırmızılık belirmişti elimde ama gitmedi izi,iyi ki gitmedi. Vücudumdaki en anlamlı yara'm.Yine de en çok Melikgazi'yi seviyorum. Ordaki yusufcuklar insanlardan ürkmüyor.


Sana bir mezarlık hikayesi anlatıyım mı Kemalettin? Kadının biri her hafta mezarlığa gelip, aynı mezarın başında eteğini kaldırıp sonra da gidiyormuş.Bekçi görmüş bunu bir kaç kez.En son dayanamayıp bunu niye yaptığını sormuş kadına. Kocam demiş kadın; "Lan avrad sendeki bu göt ölüyü diriltir" derdi.Umut dünyası işte ben de şansımı deniyorum diye cevap vermiş.
Şimdi düşünüyorum da Kemalettin.İnsanın umut edebilmesi için hakkaten sağlam bir göt lazım.Yoksa senin benim işim değil umut.Ben umuda onbeşbin sayfa eksiğim,trombositi kalmamış kan bulaşmış paçalarıma, ben umuttan altıyüzkırkdokuzkm uzak,oniki yıl gerideyim.Kimin neyiysem istifa etmek istiyorum hepsinden. Kesme şeker,ılık rakı,limon suyu ve bazı akşamlardan serum yaptım kendime.
Puro arıyodum biraz önce evin içinde,bol parası sebebiyle orospuluğunu sadece ruhuna sirayet ettirmiş bi kızın rujunu buldum.Pipo gibi puro da sadece puro değil demek ki.Don Kişot karikatürü çizdim ben de duvarıma kankırmızı.Don Kişot'un yazılmamış kısmını biliyor musun Kemalettin.İllallah etmiş vazgeçmiş bizim don kişot, ayaklanıp peşine düşmüş değirmenler.Sen bizim düşmanımızsın diye.


Kendine iyi bak Kemalettin, değirmenlerin de aq.

1 kişi karşıladı;:

murdum-erigi 05 Eylül, 2012 13:24  

Danamandıra köyünün mezarlığını çok severdin o zaman sanırım. Gördüğüm en huzurlu yerin o olduğunu düşündüm gittiğimde. Ve huzurdan fazlası da var aslında.

Umut etmemeyi bilmiyorum desem?

Powered By Blogger

  © Blogger templates 'Neuronic' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP