20090415

Anılar

Efenim uzun zamandır nostalji yapmamıştık üstelik ariston köşemizi de yazmamıştık.İkisi birden olsun dedim sizin için hiçbir masraftan kaçınmadım ve çocukluğumun unutulmaz şahsiyetlerini biraraya getirdim.Deli hariç onu daha evvel yapmıştık yapmadık tabi yazdık.

Asiye Teyze:Çocukluğumun en sürrealist karakteri.Anaokulundan terkti sanırım,ertesi sene de evlenmiş olucak ki.Mahalledeki tüm kadınlarla yaşıt gibiydi ama zıbın gibi çocukları vardı. Ona dair aklımda kalanlar evvela hafızası:şimdi telefon açıp ben öss'ye girerken üstümde ne vardı desem söyler mesela.Bu saatte aramam zaten,merak da etmiyom ne giymiştim diye de hafızası kuvvetliydi yani.Ama garip huyları vardı.Bazen okuldan gelirken onu apartman duvarından atlarken görürdüm.Sonra tekrar çıkar, tekrar atlardı.Çok tuhaf geliyodu tabi el kadar çocuktum. Şimdi düşünüyorum da Asiye teyze sen ne biçim bi insanmışsın ya!Bu ne kaderci bi yöntem yahu bu ne pintiliktir ya valla çok ayıp etmişsin.

Döndü Teyze:Alçak kadın ve de hatta koghmush kadın.Ne ispiyoncu bir hatundu yaleppim.Bu godsy nurhana çok pis bakıyor,memet efendi karısını aldatıyor aldatmıyor da olabilir ama karısı kesin onu aldatıyordur...dedikodunun bini bir para.Bir gün zil çaldı baktım bunun sesi geliyor: "kömürlükte cıplagh garı dergileri gördüm olsa olsa godsynindir dedim,evladım daha erken değil mi hıı ben karışmıyım da gerçi" Daha ne karışacan lan,ömrümü yedin.Mahalle çocukları vakfının ortak malıydı onlar.Yeddiemin olaraktan saklama işi bendeydi.Sonra işin yoksa babamdan salı vaazı dinle.Beni şaşırtıyorsun godsy.Niye odana koymuyosun dergileri :) puhaha babam sağolsun. (babam gerçi annemi kızdırmak için yapardı ama olsun)

Fevziye:Ahh ahhh çocukluğumun marlyn monroesu.Bir süslenirdi bu görcektiniz.Allah sizi inandırsın Bülent ersoy sahneye çıkarken bu kız kadar hazırlanmıyordur.Sadece markete gidicek, market nan ingiliz hesabıyla 40 ayak sonra yaşar abiyle karşı karşıya kalacaksın istediğini alamadan döneceksin o kadar yakın bi mesefa sanırsın mişel obamaya hayırlı olsuna gidiyor.Sokakta sürterken burnuma ne zaman kolonya kokusu gelse onun sokağa çıktığını anlardım.Hala limon kolonyası fevziye kokar.(Çok da şiirselimdir,ulan fevziye ben dururken mitata... selam verdin ya ahım yerde kalmaz)

Abdurrahman Abi:Üniversiteli bir tarikatçı ağbimizdi.Çok iyi bir insan olduğu için,tüpçüye yardım ederdi adam gittiğinde falan dükkana bakardı.Sonra bir gün dükkanda tüpçünün kızıyla bastık biz bunu.Süperman mi yoksa batman mi güçlü diye anlaşmazlığa düştüydük bunu bilirkişi seçtik gidelim soralım dedik.Baktım mühendislik okuyan boş zamanlarında tüpçülük yapan abimiz dişçiliğe başlamış.Dudaklarım titredi,inançlarım sarsıldı ama ama ama abi-sen-iyi bi insan olmak-hayır için-islam adına???Şimdi görsem özür dilerim tabi tarikatçı diye yiyişmesin mi?

Bedri Amcam:Hiç bi ilginçliği yoktu ama madem bu bi günlük o da olmalı.İçerdi, köpek gibi içerdi. Suyu rakıyla içerdi resmen adam.La bi insan bu kadar mı efendi olur?Durduk yere bedri topu tut desen,bi top bulur tutardı.O kadar efendi bir adamdı.Takım elbise sevdam da ondan kaldı sanırım.Jilet gibi adamdı bi giydiği gömleği bi ay sonra anca görürdünüz üstünde.Hey gidi hey.

Kasetçi Kamil:Bir sırtlanın kuyruğunu koparın iki ayağı üstünde yürütün aha işte size kamil.Pisliğin tekiydi.Eşi nesrin teyze, sevgilisi,oğlu, oğlunun sevgilisi aynı evde kalırlardı.Nesrin teyze de ilginç bi insandı.Üstünde levis'ın ilk üretimi bi kot.Bütün gün kapı önünde otururdu.Ne zaman topumuz ağaçta kalsa Nesrin teyze "durun ben hallederdim" der çıkar ağaca alırdı.Hiç birimiz de sormayı akıl etmedik.Nesrin teyze koca kadınsın,manyak mısın niye topu sen alıyosun diye.Hakkaten niye alırdı ki yaw :S

Asiye teyze torun bakıyor artık herhangi bir duvardan atladığını sanmıyorum.Döndü teyze kızı evli bi erkeğe kaçtı hacca gidip imana geldi.Abdurrahman abi dişçilik kesmemiş olucak ki evlendi o kızla sonra tayini çıktı şimdi şamda kayısı.Bedri amcam vefat etti.Kasetçi kamil hakkında bi bilgim yok.Fevziye de bi gün bi yerde karşıma çıkar elbet. Gerçek kesit gibi oldu nan.

2 kişi karşıladı;:

_zAhİr_ 19 Nisan, 2009 21:57  

En çok Bedri amcayı sevmiştim nan...lanet olsun...neyse ki mişel hayatta :)

Godsyndrome 19 Nisan, 2009 22:00  

zahir:hehehe bende ,hem bedri hem mişel konusunda haklısın:)

Powered By Blogger

  © Blogger templates 'Neuronic' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP