20080911

Taçsız Kral


13 Eylül Metin Oktay’ın ölüm yıldönümü.Ben ne yazık ki onu canlı izleyemedim.Ama en fanatik fenerlinin bile ağzından kötü bir laf çıkmaz onun hakkında.Biliyorum artık eski Galatasaray değiliz.Bizim takımımız Galatasaray’da oynayan oyunculardan değil Galatasaraylı oyunculardan kuruluydu.Önce taçsız kral gitti.Sonra büyük kaptan sonra Hakan.Bir tek Hasan Şaş kaldı.Galatasaray’ın Çankaya’sı.O da gidince n’olucak.Fenerbahçe gibi olma sendromuna ayak uyduramayacak Galatasaray.Demirören’in Beşiktaş’ı gibi sıradan bir “büyük” olacak.
Bizim için önemli olan daha büyük olmaktı,büyüklüğümüzle övünmek değil. 52 bin kişilik stadımız yoktu belki ama Milanın 20 yıllık kaptanına “Hiçbir kuvvet beni bu stadta sadece 25bin kişi olduğuna inandıramaz”dedirtmeyi başarıyorduk.Baroşlarımız-lincolnlerimiz yoktu o zamanlar ama bi Kubilay bi arif mençıstırı devirebiliyorduk.Kazanmak önemli değildi ki kazanmayı istemek önemliydi bizim için.Belki de bu yüzden en değerli kupa tek kolla kaldırılmış o uefa kupasıydı.Çünkü o akşam büyük kaptan için uefa kupası kendi kolundan daha kıymetliydi.İşte o yolu açan Metin Oktay ruhuydu.Metin Oktay’ın feragati sayesinde ayrılmıştı Galatasaray,diğerlerinden.Mekanı cennet olsun.Onun hakkında internette dolaşan ufak anekdotlarla bitirelim.

*1962-1963 sezonunda 22 maçta 38 gol attı.O sezon FB 33,BJK 45,GS 54 gol atmıştı.
*Milli takım kampına gittiği için asker kaçağı olarak hapis yatmak zorunda kaldı.

*Maç başına 1.6'lık gol ortalaması kırılamadı.

*Oya’sı "Ya ben ya Galatasaray!"demiş Kral ise net bir yanıt vermişti; "Galatasaray".

"Kimsenin açığıyla uğraşmayın aslolan kardeşliktir." demişti Kral.Kendisine faul yapıldığında kafasını yerden kaldırmaz,kimin faul yaptığına bakmazdı.Öfkelenip rakibine faul yapmamak için.
*Tanju Çolak'ın bol gol attığı bir maçtan sonra "Sizin bir maçta bu kadar gol atmışlığınız var mı?" diye soran yeni yetmelere verdiği yanıt; "Olmuştur be hayatım!".

*Attığı gollerden sonra sadece elini kaldırırdı.Sevinmeyi ayıp sayardı.

*... Metin Oktay'ın Fenerbahçe'nin ağları yırtan o golü... Bir gün Metin Oktay'a o golü sordum. Suç işlemiş bir çocuk gibi başını eğdi. "Ağlar yağmurdan çürümüş," dedi. Oysa o ağlar sağlamdı. O golü yiyen Özcan Arkoç'u biraz da kızdırmak için "Metin Oktay penaltı atarken korkup ters tarafa yatarmışsın," dedim. Benim güldüğümü görünce iki elini yukarı kaldırdı, parmaklarını açtı ve mırıldandı: "Bir maçta Metin Oktay penaltıyı üzerime attı". "Ne oldu?" dedim. "Ne olacak," dedi. ". Bu 10 parmağın 8 tanesi o gün kırıldı!" (Kazım Kanat)

* “Fenerbahçe 20 bin, Adalet bir yıl için 10 bin lira transfer ücreti teklif ederken, ben Galatasaray ile yıllığına 8 bin liraya anlaşma yaptığım gün mutluluktan uçuyordum.” demişti.

*Bana göre Galatasaraylılık din gibi mezhep gibi yerleşmiş köklü bir inançtır bunun için Galatasaraylıyım ve Galatasaraylılığımla her zaman gurur duyarım.

2 kişi karşıladı;:

Hülya Konar 13 Eylül, 2008 09:12  

ben galatasaraylı değilim ama sen galatasaraylı olduğun için bende senin galatasaraylı olmanda dolayı gurur duydum.bunu niye yaptım niye sen galatasaraylısın diye ben gurur duydum tam bilemiyorum ama bildiğim bir şey var ki sen galatasaraylı olmaktan gurur duydun diye bende senin galatasaraylı olmandan dolayı gurur duydum...

dedikten sonra en büyük BJK dermişim :)

Godsyndrome 13 Eylül, 2008 13:00  

En büyük bjk olsun hülya ama eskiden daha güzeldi herşey bjk için de böyleydi.İlkeleri vardı bjk'nın bir duruşu,efendi,kendi halinde bir şeyler yapmaya çalışan bir kulüptü.Benim üzüldüğüm kısım bu:)

Powered By Blogger

  © Blogger templates 'Neuronic' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP