20130417


Akşam rakı alsam mı dedim.
Akşam rakı almasam napabilirdim?
Yapabilecek hiçbirşey yoktu.Kaderimde rakı almak vardı.Var öyle kaderler çünkü.Şunu mu yapsak, şöyle mi etsek derken kendini bir şişe başında bulduğun geceler.O geceleri topluyorlar sonra oldu mu sana hayat.Bana göre olmadı ama oluyor işte.Sıklıkla da, oluyor işte diye çok cümle kuran insanlar çok rakı içiyorlar.Oluyor işte.Sana sormuyorlar olsun mu diye.Sen başka şeyler olsun istiyorsun.Olmayınca da içiyorsun.İçmek de değil aslında uyuyabilmek için sızmak.Çünkü içmediğin tüm geceler çok uzun.Ve içindeki ses çok geveze.Hiç de mazeret kabul etmiyor.Oluyor işte diyorsun, olmamalıydı diye cevap veriyor.Lan pezevenk olmamalıydı da ben mi istedim? Lakin hiçbir işe yaramıyor.
Geçen gün hafız, iki kanepe istedim.Bir fotoğrafa bakıyordum.İki kanepe vardı çok düzenli duruyordu.Benim evde rakı bardağı hariç herşey bitaneydi.İki kanepem olsa da o kadar düzenli durmayacağına eminim.Var öyle kaderler çünkü.Hiçbişey düzenli durmuyor.Lan diyorsun durun işte, bi durun.Bi durun bi nefes alıyım. Geldik gidiyoruz yaşadığımıza dair bir numune olsun,bi nefes alalım.Durmuyor hiçbirşey. Halının üstünde bikaç Didem Madak duruyor.Bilgisayarda Neşet Ertaş karlı dağları söylüyor.Ölüler de olmasa dirilere nasıl tahammül ederdim bilmiyorum.Bilmediğimde gidiyorum zaten.Anlamadığım çok şey var. Bazen biri oluyor.Kimse anlamazsa o anlar diyorsun: hatta o anlıyor zaten, varsın kimse anlamasın. Sonra bir bakıyorsun herşeyi boşa anlatmışsın.Var öyle kaderler çünkü.Herşey boşuna.Bir anlam katılsa ayıp olucak,günah yazılıcak,kedi oğlan doğuracak.
Her günün sonunda alınacak o rakı müdür. Başka çare yok.Onbin defa Asr'ı okumuş bi dil,onbin defanın sonunda rakının içinde boğulmak istiyor.Altmışgün orucun günahı bir fıçı birayla ancak çıkıyor.Herşeyi dezefenkte eden alkol,sadece "sanmak"ın kirini pasını çıkartamıyor.Hani olmuştun sen oğlum.Hamdın,piştin,yandın.Yandım yandım diye dolandın da noldu.Bak yine sandın.Sandın ki değişir bişeyler.Değişebilecek şeyler senin ne hakkın?
İnsanın kendisi,kendine çile olur mu?Olur.Çöl olur,önce kendini kurutur.Taş olur kendi tepesine düşer. Umut olur,önce kendisini kırar.Ucuz teşbihler faça olmuş kollarda,ucuz kinayelerle tutturulmuş hayata. Fotoğrafta yarısı çıkan çocuk.Sabah ezanını akşamgüneşi'yle susturmaya kalkmak çok mu günah olur bu saatten sonra.Var öyle kaderler çünkü.Bir saatten sonra artık farketmiyor.Ucu bucağı iki duble fazladan çakarız rakıyı.Olmasa iyiydi,oluyor işte.

3 kişi karşıladı;:

UYKUSUZ// UYURGEZER 18 Nisan, 2013 11:22  

len..öyle "yazık" olunca da, "yazı" oluyor anasını satayım.
Sabah sabah, hatta -öğle üzeri öğle üzeri olmuş-, canını insanın öğle rakısı halleri sardırdın ya.
U(YKSZ)

G.o.D 18 Nisan, 2013 17:54  

Bizim bir tane kanepemiz var. Bir tane olması iyi hissettiriyor.

Godsyndrome 19 Nisan, 2013 19:46  

uykusuz:sen içme sen kazana düştün.

god:negzel.

  © Blogger templates 'Neuronic' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP